علت و انواع کمر درد و روش های نوین درمان با دارو بدون جراحی

نرمشهای کششی و حرکات اصلاحی فیزیوتراپی با تقویت عضلات و افزایش انعطافپذیری و پایداری زانودرد را در حد چشمگیری کاهش میدهد. خدمات فیزیوتراپی در منزل در تهران یکی از تخصصی ترین خدمات پزشکی است که توسط مرکز ایران فیزیو ارائه می شود و با یک ایده خلاقانه این اطمینان را می دهد که بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی در منزل تهران دارند می توانند در منزل و بدون مراجعه به کلینیک این کار را انجام دهند. اتفاق میافتد و تا مدتها با انسان میماند. کمردرد اغلب به دلیل رفتارهایی غیراصولی چون بلند کردن اجسام سنگین، سقوط از بلندی یا حرکتهای نادرست در حین ورزش و مانند آن، اتفاق میافتد که ممکن است آسیبهای جدی را در ناحیه کمر به همراه داشته باشد. این نوع کمردرد اغلب به دلایلی چون افتادن از بلندی، رگبهرگ شدن عضلات کمر، کشیدگی یا گرفتگی، چاقی بیش از حد و بارداری خانمها اتفاق بیفتد. این نوع کمردرد در برخی موارد با دارو و مراقبتهایی لازم درمان میشود، اما گاهی اوقات نیز به درمانهای جدیتری چون عمل جراحی نیاز دارد. اما باید به یاد داشته باشید که ورزش را متناسب با توانایی خود و تحتنظر مربی انجام دهید. به زانوی خود استراحت دهیم و از حرکاتی که درد را تشدید میکنند، اجتناب کنیم.

همچنین میتوانید کیسههای یخ یا کیسههای حرارتی، مصرف مسکنهای بدون نسخه و بانداژ فشاری را امتحان کرد. هرگونه اختلالی که در عصب سیاتیک ایجاد شود، مشکلاتی را در ناحیه کمر ایجاد خواهد کرد. نگه داشتن گوشی تلفن با شانه: برخی از افراد در هنگام تماس، گوشی خود را بین شانه و سر قرار میدهند تا بتوانند همزمان با دستشان کار دیگری را نیز انجام دهند. سایت غفاری دایت با ارائه رژیمهای غذایی تخصصی برای هر فرد از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری میکند. آرتروز: آرتروز یکی از شایعترین بیماریهاست که در انواع مختلف رخ میدهد و سالانه میلیونها نفر در سراسر جهان را درگیر میکند. حفظ وضعیت مطلوب بدن: پزشک متخصص به شما آموزش میدهد که چگونه در هنگام حرکت کردن، وضعیت مناسب بدن را حفظ کنید تا هم درد شما تسکین پیدا کند و هم از وارد شدن آسیبهای بیشتر به ستون فقرات جلوگیری کنید. تنگی کانال نخاعی: تنگی کانال نخاعی اختلالی است که در صورت افزایش سن رخ میدهد.2001 ​.

درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟

کمردرد، علاوه بر درد در ناحیه کمر، با علائم و نشانههای دیگری نیز همراه است که توصیه میشود در صورت بروز آنها به پزشک مراجعه نمایید. با این اوصاف هنگام حرکت، استخوانها روی هم ساییده میشوند و این موضوع کمکم باعث درد زانو، آسیب به بافتهای نرم و بروز مشکلاتی در این ناحیه خواهد شد. ضعف: عضلاتی که توسط اعصاب آسیب دیده کنترل میشوند دچار ضعف میشوند. در این حالت، بیمار دچار ضعف عضلانی شده و در ایستادن و راه رفتن ناتوان میشود. حمل کولهپشتی سنگین: حمل طولانیمدت کولهپشتی سنگین، باعث درد در ناحیه شانه، گردن، پشت و کمر میشود. خوابیدن نادرست: وضعیت بدن در هنگام خواب درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟ بسیار مهم است. از آنجایی که یک فیزیوتراپ، در روز با افراد مختلفی در سنین و وضعیت فیزیکی متفاوت سر و کار دارد، باید صبر، حوصله و علاقه فراوانی داشته باشد تا بتواند به خوبی با بیماران ارتباط برقرار کند. این بیماری با از بین بردن غضروفهای مفصلی در بخشهای مختلف بدن، حرکت بیمار را دچار مشکل کرده و درد را برای او به همراه دارد.

میباشند که پیامدهای بعدی چون کمردرد را به دنبال دارند. ابتدا پزشک شروع به گفتگو با شما میکند و درباره علائم، نوع و شدت درد، زمان بروز آن، عوامل تحریککننده و تسریعکننده، سابقه سلامت جسمانی و ورزشی، و شرایطی که درد را تسریع میکنند، سوالاتی را می پرسد. در نتیجه فرد با درد پای چپ یا درد پای راست مواجه خواهد شد و مواردی مانند گز گز کردن پا، ضعف شدید در پاها، احساس سرما و گرما در عضلات پا، کهیر و اسپاسم عضلات پا را تجربه می کند که همگی از علائم دیسک کمر در پاها هستند. در هسته دیسک مادهای ژلاتینی و منعطف قرار دارد، بنابراین در صورتی که فشار و آسیب بیش از حد باشد، در درجه اول، هسته دیسک منبسط خواهد شد و باعث تورم و در نهایت فتق دیسک میشود، در درجات شدید باعث پارگی کامل دیسک کمر خواهد شد. اگر مهرههای کمر، عضلات، رباطها، رگهای خونی یا اعصاب کمر آسیب ببینند، فشار بیشتری به دیسکها وارد میشود و درنهایت منجر به آسیبهای خفیف یا شدید خواهد شد.