کاملترین مقایسه BMW و مرسدس بنز در سال 2024 ویرگول

روغن ترمز قرمز بوش - ترکان موتور تارا در اصل قرار بود یک سدان اقتصادی با قیمت مناسب باشد، اما در واقعیت این اتفاق نیفتاد و قیمت این خودرو به خصوص در تیپ اتوماتیکش بسیار فراتر از قدرت و امکانات آن بود. در خودروهای اتوماتیک، سیستم انتقال قدرت از مبدل گشتاور یا گیربکس دوکلاچه برای مدیریت قدرت و گشتاور موتور و رساندن آن به چرخها استفاده میکند. اگرچه خودروهای اتوماتیک راحتی و سهولت استفاده را برای شما به ارمغان میآورند اما، چند نکته منفی هم دارند که باید در نظر بگیرید. ایرانخودرو اما تصمیم گرفت که آن را بههمراه پیشرانه به بازار ایران عرضه کند که هم برای خریداران آشنا باشد و هم هزینهای برای مونتاژ آن متحمل نشود. نام مرسدس بنز به اولین سفارش بزرگ این کمپانی برمی گردد که سرمایه گذار نام دخترش مرسدس را بر روی خودروی سفارشی گذاشت. با وجود تمام مزایا و معایبی که در بررسی کراس اوور دیگنیتی پرایم بهمن موتور برشمردیم، در نهایت این به شما بستگی دارد که چه انتظاری از خودرو داشته باشید و چه معیارهایی رضایت شما را جلب کنند. همچنین میخواهیم ببینیم این تفاوتها چطور بر تجربه رانندگی تأثیر میگذارند و درنهایت کدامیک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. همراهمان بمانید؛ در این مطلب میخواهیم به بررسی تفاوتهای گیربکس دستی و اتوماتیک بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را بهدقت بررسی کنیم. ​​​​!


خودرو فیدلیتی اگر با چگونگیِ راندن خودروهای دستی آشنایی ندارید، ممکن است مدتی طول بکشد تا به فرایند تعویض دنده در این خودروها مسلط شوید. بطور مثال سوپاپ دو به سه که کار تعویض دنده از دو به سه را بر عهده دارد .یا سوپاپ سه به دو که عمل برگرداندن دنده از سه به دو را بر عهده دارد .کنترل ولو های اتومبیل های مدل بالاتر از 1995 میلادی شیرهای برقی و سرعت سنجها نیز به آن اضافه شد. با این حال، در موقعیتهای خاص مانند وضعیت اضطراری یا در ترافیکهای سنگین که نیاز به افزایش یا کاهش مداوم سرعت وجود دارد، خودروهای خودکار ممکن است راحتی و سهولت بیشتری داشته باشند. کنترل بیشتری بر سرعت و عملکرد خودرو ارائه میدهد که میتواند در موقعیتهای خاص مانند رانندگی خارج از جاده یا مسابقات سودمند باشد. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ به حجم ۱.۶ لیتر میتواند قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار به همراه ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. حالا این موتور میتواند قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن.متر را تحویل گیربکس ۵ سرعته دستی دهد تا چرخهای جلو را به گردش درآورد. گیربکس نیر در نمونه دستی گیربکس ۵ سرعته ۵و در نمونه اتوماتیک گیربکس ۶ سرعته ساخته کمپانی است. ᠎&;​!


تارا و شاهین پلاس هر دو فول ترین نمونه های ممکن از سدان های ملی کشور هستند. داشبورد خودرو همان نمونه قبلی است که ارگونومیک و دسترسی آن ادوات آن قابل قبول ارزیابی می شود اما کماکان خبری از سیستم تهویه اتوماتیک نیست که نکته منفی برای تارا به حساب می آید. اگر بخواهیم مزایا و معایب خودرو شاهین را دریک نگاه و به طور خلاصه با شما درمیان بگذاریم، در مورد مزایای شاهین میتوانیم به طراحی ظاهری قابل قبول آن اشاره کنیم. اما دنا پلاس توربو، موتور پرقدرت و شتاب هیجانانگیزتری در اختیار شما میگذارد. بخشی از شتاب صفر تا ۱۰۰ که پر شدن آن به زیر ۱۳ ثانیه نمیرسد، به وجود جعبه دنده اتومات نسل ۳ در سیستم موتور خودرو نسبت داده شده که شاید به کاهش استهلاک ماشین کمک کرده باشد، اما پاسخگوی انتظار رانندگی سریع و پرشتاب نیست. خودروهای دنده اتوماتیک در مقایسه با خودروهای دنده دستی قیمت بیشتر، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر، مصرف سوخت بیشتر و گاه شتاب کندتری دارند. تجربه رانندگی آسانی ارائه میدهد، زیرا راننده مجبور نیست روی انتخاب دنده تمرکز کند. بسیاری از رانندگان عقیده دارند رانندگی با ماشین دستی جذابتر و لذتبخشتر از رانندگی با از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود ماشین اتومات است.


راننده فقط باید حالت رانندگی موردنظرش را انتخاب کند تا گیربکس اتومات در زمان مناسب تعویض دنده را انجام دهد. (): معنای یعنی دنده خلاص. تعویض دنده نرمتری ارائه میدهد و میتواند سواری راحتتر و بهتری برای راننده و سرنشینان فراهم کند. همچنین کارکردن مداوم با کلاچ و تعویض دندهها میتواند خستهکننده باشد. همین کمتر بودن میزان کنترل روی خودرو میتواند جذابیت رانندگی را کاهش دهد، بهویژه برای کسانی که از تعویض دنده لذت میبرند. خودروی دندهای یا دنده دستی که با نام خودروی گیربکس دستی هم شناخته میشود، خودرویی است که در آن راننده با استفاده از پدال کلاچ و دسته دنده، دنده را عوض میکند. همچنین چند وقتی است کرمان خودرو چند آپشن جدید شامل سیستم کنترل پایداری، دیلایت و ترمزهای دیسکی عقب را هم به اضافه کرده است. گیربکس دستی به راننده این امکان را میدهد که دنده را متناسب با شرایط رانندگی انتخاب کند و این ویژگی تجربه کلی رانندگی را بهبود میبخشد. برخلاف اکثر برندهای خودرو، و مرسدس بنز نه تنها دارای ویژگی های ایمنی استاندارد هستند، بلکه دارای ویژگی های ایمنی پیشرفته نیز هستند. هزینه تعمیر و نگهداری ارزانتر از مرسدس بنز نیست. در سوی دیگر، طراحی داشبرد تارا دندهای نیز چندان جالب نیست و فرم قسمت میانی آن به دلیل عدم تقارن و همچنین طراحی ساده، خیلی دلچسب و چشمنواز به نظر نمیرسد.