رژیم کتو جایگزین برای همه

استفاده میکنیم. در همین مطلب فقط چند نمونه که با رژیم کتوژنیک تداخل ندارد را معرفی کردیم. تحقیقات نشان داده اند، رژیم غذایی پالئو می تواند به کاهش وزن و رژیم لاغری و کاهش چربی های مضر ناحیه شکم کمک کند.برای مثال، در یک مطالعه 3 هفته ای، 14 بزرگسال سالم با رعایت این نوع رژیم غذایی، به طور متوسط 2 کیلوگرم کاهش وزن و لاغری داشتند و دور کمر آنها 1سانتی متر کاهش یافت. مطالعات بسیار زیادی در آمریکا نشان داده است که رژیم گیاهخواری کتوژنیک به کاهش وزن بسیار کمک میکند. نمونه رژیم کتوژنیک زیر، یک رژیم 7روزه است که می توانید از آن برای اولین گام در رژیمو کاهش وزن استفاده کنید. یک رژیم کتوژنیک شامل غذاهای پرچرب و پر پروتئین است.

اغلب غذاهایی که در فهرست رژیم غذایی کتو وجود دارند، شامل اطلاعات فراوانی هستند که در آن ها چربی سالم، میوه های کم کربوهیدرات و سبزیجات با فیبر بالا می توانند به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین باید کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک بالا مانند موز، برنج و سیب زمینی را محدود کرد. با توجه به تحقیقات، این رژیم موجب کاهش وزن، کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی و بهبود سایر شاخصهای سلامتی میشود.

رژیم وگان (گیاهخواری) به دلیل کاهش وزن و کاهش خطر بیماریهای قلبی، دیابت و مرگ زودرس، مورد توجه قرار گرفته است. نوعی دارو به نام مهارکننده های سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را افزایش می دهد. در نتیجه غلظت خطرناکی از گلوکز و کتونها میتوانند در خون جمع شوند. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز میشود. البته، در این شرایط هم بدن هنوز می تواند مقدار کمی گلوکز مورد نیاز مغز را از طریق فرایندی به نام گلوکونئوژنز تامین کند.

به اندازه ای که برای بدن فرد قابل تحمل است، باید کربوهیدرات های سالم مصرف شود و البته، وزن از دست رفته نباید برگردد. این رژیم برای بیماریهای قلبی و عروقی هم خوب است، چون کلسترول خوب را افزایش و سطح کلسترول بد را کاهش میدهد. نوعی الگوی غذایی کم کربوهیدرات مدیترانه ای نیز، بر اساس رژیم غذایی هم نام آن (رژیم مدیترانه ای ) شکل می گیرد، اما در آن رژیم، غذاهایی مانند غلات سبوس دار که دارای کربوهیدرات بالاتری هستند محدود می شود و بر خلاف رژیم غذایی کم کربوهیدرات معمولی، بیشتر بر مصرف ماهی های چرب به جای گوشت قرمز، و روغن زیتون فرابکر به جای چربی هایی مانند کره تأکید دارد.

رژیم لاغری اتکینز امروز هم محبوبیت دارد. این رژیم غذایی با کاهش التهاب به شما اجازه می دهد تا آسان تر کاهش وزن داشته باشید و در مطالعات انجام شده تا به امروز نشان داده است که برای پایین آوردن وزن و کاهش قند خون، مقاومت انسولین و التهاب موثر است. رژیم اتکینز در ابتدای کار یک رژیم اهریمنی و ترسناک تلقی می شد، اما نتایج تحقیقات فعلی نشان می دهد که این بهترین رژیم لاغری تا زمانی که فیبر کافی دریافت شود، ایمن و موثر است.

رژیم گالوستون یک رژیم غذایی است که به طور ویژه برای سلامتی زنان یائسه طراحی شده است. رژیم گالوستون یکی از راهحلهای مفید برای کاهش وزن و مدیریت سایر مشکلات ریشهای یائسگی است. ملیسا ماجومدار، متخصص در زمینه چاقی و مدیریت وزن و هماهنگ کننده چاقی در بیمارستان دانشگاه اموری میدتاون در آتلانتا، می گوید: «یکی از معایب رژیم کتو این است که قوانین بسیار سختی دارد. رژیم غذایی پالئو به مصرف مواد غذایی به شکل اجداد شکارچی گفته می شود.این تئوری، بیماری های مدرن را با رژیم غربی مرتبط می داند، زیرا طرفداران این نوع دریافت غذایی معتقدند، بدن انسان برای پردازش حبوبات، غلات و لبنیات تکامل نیافته است. طرفداران رژیم غذایی خام خواری باور دارند که پختن غذا باعث از بین رفتن مواد مغذی و آنزیمها میشود و مصرف مواد غذایی خام بهترین روش برای تغذیه است.

همچنین اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید این روش را امتحان نکنید. مطالعات نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد و میزان تجمع چربی در کبد را کاهش دهد. برنامه غذایی رژیم لاغری زون نشان می دهد که کالری دریافتی باید از ۳۰ درصد پروتئین بدون چربی، ۳۰ درصد چربی سالم و ۴۰ درصد کربوهیدرات با فیبر بالا تشکیل شده باشد. رژیم لاغری حجم سنجی، با تاکید بر مصرف مواد غذایی با حجم بالا و فیبر بالا، به کاهش وزن کمک میکند. اگر نمیدانید برای لاغر شدن و مقابله با کبد چرب باید چه کار کنید، مطلب بهترین روشهای کاهش وزن در خانه را بخوانید. مصرف زیاد کربوهیدراتها، به ویژه کربوهیدراتهای ساده مانند شکرها و نوشیدنیهای شیرین، میتواند عواملی را فعال کند که تجمع چربی در کبد را تسریع میکنند. چه زمانی می توان فست در رژیم کتوژنیک را شروع کرد؟

چه قصد شما لاغر شدن باشد و چه مایل باشید سلامت عمومی خود را تقویت کنید، سعی کنید رژیم هایی را پیدا کنید که توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شوند. رژیم غذایی کم کربوهیدرات مدیترانه ای ممکن است برای پیشگیری از بیماری های قلبی بهتر از سایر رژیم های کم کربوهیدرات باشد اگرچه این موضوع باید توسط مطالعات علمی به تایید برسد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که برخی از الگوهای غذایی بیش از دیگران پشتوانه علمی دارند. رژیم غذایی خام خواری یک رژیم غذایی است که تنها یا بیشتر از مواد غذایی غیر فرآورده و خام استفاده میکند. هدف از رژیم کتو این است که دریافت کربوهیدرات ها آنقدر پایین نگه داشته شود که بدن به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوز برسد.

کلسترول را میتوان از طریق یک مسیر چند مرحله ای به نام مسیر ایزوپرنوئید از استیل کوآ ساخته شد. رژیم DASH یک رژیم غذایی گیاهی است که با کاهش مصرف سدیم و چربیهای اشباع شده، فشار خون را کاهش میدهد. همچنین در برخی مطالعات بهبود کنترل قند خون و کاهش فاکتورهای بیماری قلبی مانند تری گلیسیرید و کلسترول نیز مشاهده شده است. فستینگ در رژیم کتوژنیک بدین معنی است که حتی اگر دور و اطراف شما پر از انواع مختلف مواد غذایی باشد و در خانه شما هر گونه مواد غذایی که وجود دارد یافت شود با این حال شما برای ساعات مشخصی تیزی نخورید و در آن ساعات و بازه زمانی مشخص گرسنه بمانید و در واقع خودتان را گرسنه نگه دارید. بعضی از نسخه های رژیم لاغری کتوژنیک حتی مصرف پروتئین را نیز محدود میکنند، چون پروتئین زیاد می تواند تولید کتون را کاهش دهد. میزان آن ها حتی میتواند تا ۷۰% در رژیم من افزایش پیدا کند.

چون میزان فعالیت مردم بیشتر بود و خیلی زودتر از مردم امروزی به رختخواب میرفتند. در این نمونه از بهترین رژیم لاغری، مصرف تمام غذاهای پر کربوهیدرات محدود می شود، در حالی که خوردن پروتئین و چربی به میزان دلخواه مجاز است. بعلاوه، بعلت نقشی که در چربی سوزی دارد، اخیرا در بین برخی از بدنسازان نیز محبوبیت پیدا کرده است. رژیم غذایی وگان یا رژیم گیاهی در دهه گذشته به طور فزاینده ای محبوبیت پیدا کرده رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر است. اگرچه برخی محققان ادعا می کنند که رژیم لاغری زون باعث لاغری و کاهش اشتها می شود، اما تعداد مطالعه هایی که لاغری با این رژیم را اثبات کرده اند محدود است. افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند، یعنی یک اختلال خودایمنی که باعث آسیب روده کوچک میشود، باید رژیم غذایی بدون گلوتن را رعایت کنند. کتون یک مولکول محلول در آب است که می تواند از سد خونی مغزی (blood-brain barrier) عبور کرده و انرژی مغز را تامین کند. Th᠎is con​tent was w ritten by GSA Con᠎tent G​en erator᠎ Dem᠎over​si​on᠎!